Business Vision Venray

m.bvvenray.nl 0478-551677 info@bvvenray.nl

Doe niet wat de klant vraagt maar wat hij nodig heeft! Jan van Setten vertelt

Met pijnlijke kaken van het lachen verlaten we 13 december Eet- en drinkcafé ’t Trefpunt in Geijsteren. Daar vertelt Jan van Setten ons hoe we met onze klanten kunnen omgaan. Grappige persiflages wisselt hij af met gekke bekken en ware woorden. Want tussen al het lachen zitten rake teksten en heldere spiegels die Jan ons voorhoudt.
“Aan de ene kant zijn klanten je broodwinning en dus je waardevolste bezit. Aan de andere kant werken ze soms op je zenuwen: hoe krijg je vat op hun gedrag? Hoe werkt het ‘klantenbrein’ precies? Misschien hebben ze wel heel andere behoeften dan je denkt – en dan ze zelf denken!
Wat zijn de échte wensen en verwachtingen van een klant? Hoe denkt hij over jou, over je concurrenten en over zichzelf? Als je dat weet, kun je ‘dansen’ met je klant en geef je hem niet zomaar wat hij vraagt, maar wat hij werkelijk nodig heeft.”

Als afsluiter vraagt Jan van Setten ons te vertellen wat we voor de ander (de klant) betekenen… weet je dat? Kun je dit op een ludieke manier vertellen? Zodat je klant het ook nog kan navertellen?

Doe je best! Je kunt het boek “de Klantenfluisteraar” winnen.

Vertel in een reactie op dit bericht wat jij voor je klant betekent. De vijf beste, origineelste antwoorden ontvangen een gesigneerd boek!

2 reacties

  1. Bart Everaerts schreef:

    De mens in het algemeen streeft naar geluk, en vind het belangrijk om gezond door het leven te gaan. Dit is ook voor de werkende mens belangrijk. Martin Cuypers BV zorgt samen met specialisten op het fysieke, mentale en digitale vlak voor plezier gezondheid en efficiëntie op de werkvloer, gericht op de kantooromgeving. Dit doen we op een geheel unieke manier met het All-in Office Concept. Nieuwsgierig, stelt u ook de mens centraal?Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

  2. Cees van Leeuwen schreef:

    Omdat ik al plm. 40 jaar in de ” gezondheidszorg” werk , eerst als fysio, laatste 25 jaar als acupuncturist moet ik ook de vraag van de cli”ent goed vertalen naar : “wat wil je nou eigenlijk” .
    Vooral wanneer mensen met steeds dezelfde kl88 komen gebruik ik vaak deze omdraaing , die veel reactie en inzicht geeft.
    ” Cees , nou heb ik al weer last van mijn rug” .
    Mijn antwoord: ” vlgs. mij heeft jouw rug steeds meer last van jou ” .
    ff denken, vragende blik, en een goed gesprek is vaak het gevolg en de behandeling hangt niet alleen meer van mij af. Verantwoordelijkheid ligt , mede, bij de cli”ent zelf

Geef een reactie